Schaffhausen en Milaan

2 september 2017 - Lainate, Italië

Vandaag eerts op weg naar de watervallen van Schaffhausen. Nog nooit geweest, maar wel heel mooi. Vlak bij de Bodensee. Indrukwekkend, ondanks dat we ook bij de Niagara falls zijn geweest. Je kon er mooi omheen lopen. Foto's volgen. Toen verder richting Italie. Er stond een uur file voor de Gotthardtunnel ( ik had eerder geloof ik Bernardtunnel gezegd...) , maar we waren toch al van plan om de pas te nemen, dan zie je tenminste wat. Maar het regende pijpenstelen en er was zelfs sneeuwval, maar toch hebben we nog prachtige vergezichten gezien. Op een gegeven moment daalde de temperatuur tot aan het vriespunt! Daarna werd het gelukkig beter en richting Como was het alweer 20 graden. Aan het Comomeer konden we helaas geen slaapplaats vinden ;: alles uitverkocht vanwege een festival en de grandprix van Monza op zondag (morgen). Dus Oeken zoeken... en nu uiteindelijk vlak bij Milaan toch nog wat gevonden. morgen naar Genua, nog zo'n 2 uurtjes rijden om de camper op te pikken.