Op Corsica

24 september 2021 - Furiani, Frankrijk

Gisterenmiddag op de boot gegaan in Livorno om de overtocht te maken. Grote veerboot, veel spektakel tijdens het wachten. De mensen van de ferry zijn erg druk met het regelen van wie wanneer en hoe de veerboot op mag.  Met veel gebaren en verbaal geweld, zoals het de Italianen betaamd. Eindelijk, na ruim een uur wachten en een kwartier voor vertrek mochten wij de boot op. Maar wel achteruit het ruim inrijden! Dat is niet mijn hobby/specialiteit…

maar gelukkig toch goed gelukt, zonder schade aan de camper, de boot of medereizigers 😅

Om 18:15 kwamen we aan in Bastia. Kwartier rijden naar een camping die we uitgekozen hadden. Mooie  plek, met zeezicht. We zijn weer op Frans grondgebied, de plek waar Napoleon Bonaparte is geboren en opgegroeid.

Vanmorgen wakker geworden met stralende zon boven de zee. We gaan lekker chilen vandaag op de camping en misschien blijven we nog wel een derde dag hier staan. We hebben tenslotte  nog 3 weken vakantie!

31190

1. Martijn:
    24 september 2021
    Cool!!!
  2. Yvonne:
    26 september 2021
    Wat heerlijk, nu op Corsica en mooi weer! En ook nog gelukt om achterwaarts de veerboot op te rijden! haha, het wordt nog een keer wat met je rijkunsten! Genieten maar!