Bonifacio dag 2

29 september 2021 - Bonifacio, Frankrijk

Er stond een boottocht op het programma. Van 11:30 - 16:30. We zijn naar het eiland île Lavezzi gevaren en daar losgelaten om het eiland te bekijken. Het is het zuidelijkste deel van Frankrijk. Een surrealistisch eiland dat wat op een maanlandschap lijkt. Enorme steenmassa’s die rondgeslepen zijn in de jaren door het water. 66 hectare groot. 2 begraafplaatsen waar 300 bemanningsleden van een vergaan schip begraven liggen, mar verder onbewoond 😁. We hebben er 3,5 uur heerlijk rondgewandeld en de omgeving in ons opgenomen: al die mooie steenformaties, de vegetatie, de prachtige baaien waar je heerlijk in kon poedelen. ‘S-middags kwam de boot ons weer ophalen, nog een stuk gevaren op de woelige baren en 2 ondiepe grotten bekeken. Prachtige kustlijn van kalsteen, de rst van Corsica is allemaal graniet, en ook een indrukwekkend uitzicht vanaf zee op Bonifacio met haar imposante citadel. Ontzettend genoten gisteren. Vandaag weer op pad. De camping waar we stonden was midden in de stad, heel gemakkelijk, maar ook wel lawaaiig. We gaan de rust nu weer wat opzoeken, richting Ajaccio, de geboorteplaats van Napoleon.

31379