Calvi stad

5 oktober 2021 - Calvi, Frankrijk

Gisterenavond onweersbui gehad en daarna is het stevig blijven waaien, soort mistral. Dus ik om 3:30 uur opstaan om de luifel in te draaien omdat de wind nog meer aantrok 😩

Vanmorgen nog een stevige bries, maar verder mooi weer. Het is wel erg afgekoeld tot 23 graden 😎, dus Annemieke trok een truitje aan waar ze al snel spijt van had. Calvi ligt er prachtig bij: een uitstekende rots in een baai met een mooi strand. Het stadje zelf ook mooi met oude straatjes, een winkel voor een nieuwe hoed, want de vorige van Annemieke heeft het begeven. Er was ook een “marché couvert”, dus daar waren we erg benieuwd naar want we hadden nog geen markt gezien. Daar aangekomen bleek het een gebouwtje van 20x20 m te zijn waar de plaatselijke producteurs hun waar konden verkopen. Heel schattig. We hebben 2 grote tomaten, potje miel de maquis en herbes de maquis gescoord. Naar boven gelopen naar de citadel en genoten van de prachtige uitzichten. Calvi was een half uur lopen langs het strand. Ruim 8 km gelopen.

1. Maria Gertsen:
    5 oktober 2021
    Corticosteroïden is prachtig
  2. Maria Gertsen:
    5 oktober 2021
    Haha die autocorrectie maakt er wat moois van.